(with W. Brilon) Delays at
fixed-time traffic signal under time-dependent traffic conditions.Traffic Engineering
and Control. 12/1990. Hemming Group Ltd., London, 1990.
Wartezeit an
festzeitgesteuerten Lichtsignalanlagen unter zeitlich veränderlichen (Instationarität) Verkehrsbedingungen (Delays at fixed-time trafficsignalunder time-dependenttrafficconditions).Straßenverkehrstechnik.
Heft 3/1992. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 1992.
(with W. Brilon) Untersuchung einer Verkehrsführung an
Autobahnbaustellen mit drei Fahrstreifen, bei der der mittlere
Fahrstreifen in wechselnder Richtung benutzt werden kann (Investgationof 3-lane workzoneleyouts on motorwayswith a reversible
median lane).Forschung
Straßenbau und Straßenverkehrstechnik. Heft 623. Kirschbaum Verlag
GmbH, Bonn, 1992.
An Approximation for the
Distribution of Queue Lengths at Unsignalised
Intersections.Proceedings
of the Second International Symposium on Highway Capacity. Sydney,
Aug. 1994.Australian Road Research Board Ltd., Victoria, 1994. (pdf-file)
Optimierung des Signalzeitenplansnach dem Gleichgewichtsprinzip
(Optmization of signal time-plans according to
the principle of equilibrium).Forschungsbericht
an Deutsche Forschungsgemeinschaft. Lehrstuhl für Verkehrswesen der
Ruhr-Universität Bochum, 1995.
(with W. Brilon) Knotenpunkte mit Lichtsignalanlage (SignalizedIntersections).
In W. Brilon, M. Grossmann und H. Blanke (eds.):
Verfahren für die Berechnung der Leistungsfähigkeit und Qualität des
Verkehrsablaufes auf Straße, Kapitel 7.Forschung
Straßenbau und Straßenverkehrstechnik, Heft 669. Kirschbaum Verlag
GmbH, Bonn, 1995.
(with W. Brilon und K. Lemke)
Capacity at Unsignalized Two-Stage Priority Intersections.Transportation Research
Record1555.
TRB, National Research Board, Washington D.C. 1996.(pdf-file)
Rückstaulängen
an Lichtsignalanlagen unter verschiedenen Verkehrsbedingungen (Queue lengths at signalizedintersectionsunder
different trafficconditions).Straßenverkehrstechnik,
Heft 5/1996. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 1996. (pdf-filein German)
(with W. Brilon und K. Lemke) Leistungsfähigkeit bei
zweigeteilter Vorfahrt (Capacity at IntesectionswithTwo-stage priority).Straßenverkehrstechnik,
Heft 6/1996. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 1996. (pdf-filein German)
Capacity of Shared-Short Lanes
at Unsignalised Intersections.Proceedings of the Third
International Symposium on Intersections Without Traffic Signals.Portland, Oregen, July 1997.
University of Idaho, Moscow, 1997. (pdf-file)
Unsignalised Intersections in Germany.Proceedings
of the Third International Symposium on Intersections Without Traffic
Signals. Portland, Oregen U.S.A., July
1997. University of Idaho, Moscow, 1997.(pdf-file)
(with Robinson, B.W., Tian, Z.,
Kittelson, W., Vandenhey,
M., Kyte, M., Brilon, W., Troutbeck, R.) Extensions
of Theoretical Capacity Models to Account for Special Effects of Two-Stage
Gap Acceptance; Flared Minor-Street Approach; Upstream Signals; Pedestrian
Crossings; and Delay to Major-Street Through Vehicles.Proceedings of the Third
International Symposium on Intersections without Traffic Signals,
Portland, Oregon U.S.A., July 1997.University
of Idaho, Moscow, 1997.
(with Tian, Z., Vandenhey, M., Robinson, B.W., Kittelson,
W., M. Kyte, M., Troutbeck, R., Brilon, W.)
Implementing the Maximum Likelihood Methodology to Measure Driver's
Critical Gap.Proceedings
of the Third International Symposium on Intersections without Traffic
Signals, Portland, Oregon U.S.A., July 1997.University of Idaho, Moscow, 1997.
Verteilung der
Rückstaulängen an vorfahrtgeregelten Knotenpunkten (Distribution of Queue Lengths at UnsignalisedIntersections). Straßenverkehrstechnik,
Heft 8/1997. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 1997. (pdf-filein German)
(with W. Brilon und L. Bonzio)
Neue Forschungsergebnisse zur Kapazität von Kreisverkehrsplätzen (New researchresults on capacity at roundabouts).Straßenverkehrstechnik,
Heft 9/1997. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 1997.
Capacity of Shared/Short Lanes
at Unsignalised Intersections.Transportation Research,
33A, 1999. (pdf-file)
(with W. Brilon) Capacity at
Unsignalized Two-Stage Priority Intersections.Transportation Research,
33A. Elsevier Science Ltd., New York, Tokyo, Oxford, 1999.(pdf-file)
(witht W. Brilon, A. Breßler und K. Lemke) Kalibrierung
und Validierung der Simulationsmodelle im Rahmen des NRW
Forschungsverbunds Verkehrssimulation und Umweltwirkungen (Calibration and validationofsimulatiomnmodelswithontherealmsoftheRWNresearchcoperation).Jahresbericht 1997,Lehrstuhl für Verkehrswesen der
Ruhr-Universität Bochum, 1998.
Leistungsfähigkeit
und Wahrscheinlichkeit der rückstaufreien Zustände an Knotenpunkten ohne
Lichtsignalanlagen (Capaity and probabilityof queue-freestate at unsignalisedintersections).Arbeitsblätter des Lehrstuhls
für Verkehrswesen, Nr.12, Ruhr-Universität Bochum, 1998.
Eine
universelle Formel zur Berechnung der Leistungsfähigkeit an
Kreisverkehrsplätzen (A universal formulaforcalculatingthecapacity at roundabouts).Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.13, Ruhr-Universität Bochum,
1998.
Estimation of queue lengths and
their percentiles at signalized intersections.Proceedings of the Third
International Symposium on Highway Capacity, Copenhagen, Denmark,
June, 1998.Road Directorate, Copenhagen, Denmark, 1998. (pdf-file)
Impedance Effects for Streams
of Higher Ranks at unsignalized intersections.Proceedings of the Third
International Symposium on Highway Capacity, Copenhagen, Denmark,
June, 1998.Road Directorate, Copenhagen, Denmark, 1998. (pdf-file)
Development and calibration of
a new Cellular Automaton model for simulation of traffic flow on German
motorways (Autobahn).Proceedings
of the International Conference on Traffic and Transportation Studies,
Beijing, China, July 1998.American
Society ofCivil
Engineering, Reston, USA, 1998.
The proposed new version of
German Highway Capacity Manual.Proceedings
of the International Conference on Traffic and Transportation Studies,
Beijing, China, July 1998.American
Society ofCivil
Engineering, Reston, USA, 1998. (pdf-file)
Leistungsfähigkeit an All-Way Stop-Controlled (AWSC) Knotenpunkten
(Capacity at All-Way Stop-Controlled Intersections). Arbeitsblätter des
Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.15, Ruhr-Universität Bochum, 1998.
(with A. Breßler) Typisierung von Ganglinien auf
Bundesautobahnen (Classification offlowpatterns on federalfreeways).Straßenverkehrstechnik,
Heft 8/1998. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 1998.
(with W. Brilon) Evaluation of
cellular automata for Traffic flow Simulation on Freeways and Urban
Streets. Stadt
Region Land, Nr. 66. Institut für Stadtbauwesen, RWTH Aachen,
1998.
Theory on Unsignalized
Intersections and Its Applications in Germany. Proceedings of the
International Symposium on Highway Capacity, Nanjing, China, Oct.
1998.
Optimierung von
Signalzeitenplänen nach dem Gleichgewichtsprinzip (Optimizationof Signal Timing by
Equilibrium Technique)
(Habilitationsschrift). Schriftenreihe
des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Heft 20, Ruhr-Universität Bochum,
1999. (pdf-file in German)
(with W. Brilon) Cellular
Automata for Highway Traffic Flow Simulation. Proceedings of the
14th ISTTT, Jerusalem, Israel, July, 1997, Vol. II.Technion-Israel,
Institute of Technology, Haifa, Israel, 1999. (pdf-file)
A Universal Procedure for
Capacity Determination at Unsignalised
Intersections. Proceedings
of the 14th ISTTT, Jerusalem, Israel, July, 1997, Vol. II.Technion-Israel,
Institute of Technology, Haifa, Israel, 1999. (pdf-file)
Dustribution of queue lengths in M/D/1 queuing system an
its applications in the practice.Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen der Ruhr-Universität Bochum, Nr.17,
1999.
Capacity at All-Way
Stop-Controlled (AWSC) and First-In-First-Out (FIFO) intersections
(including Examples of Calculations).Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.19, Ruhr-Universität Bochum,
1999.
(with Brilon, W.) Evaluation of
Cellular automaton for Traffic Flow Simulation on Freeway and Urban
Streets.Traffic
and Mobility, Springer Verlag, Berlin, Heidelberg, New York, 1999.
Capacity of flared entries at
roundabouts.Paper
submitted to Traffic Engineering and Control, Ruhr-Universität
Bochum, 1999.
Capacity at AWSC or FIFO
intersections.In: Proceedings of the
International Conference on Highway Capacity, Maui, June 27-July
1, 2000. Transportation Research Circular E-C018.TRB, National Research
Council, Washington, D.C., USA., 2000.(pdf-file)
Verkehr auf
Schnellstraßen im Fundamentaldiagramm - Ein neues Modell und seine
Anwendungen (Fundamental Diagrams and itsApplicationsforHigh-speed Highways)
(Manuskript der Eintrittsvorlesung am 20.10.1999). Arbeitsblätter des des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.20,
Ruhr-Universität Bochum, 2000.
A new Approach for Modeling of
Fundamental Diagrams and its Applications (Manuscript of the presentation
at the German-Dutch-Finish Seminar on Traffic Engineering, April 3-4,
2000, Bochum).Arbeitsblätter
des des Lehrstuhls für Verkehrswesen,
Nr.20, Ruhr-Universität Bochum, 2000.
(with W. Brilon) Kalibrierung von Zellular-Automaten
für die Simulation des Verkehrsflusses (Calibration
and Validation ofCellularAutomatafor Traffic
Simulation).Straßenverkehrstechnik,
Heft 6, 2000. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 2000. (pdf-filein German)
Verkehr auf
Schnellstraßen im Fundamentaldiagramm - Ein neues Modell und seine
Anwendungen (Fundamental Diagrams and itsApplicationsforHigh-speed Highways).Straßenverkehrstechnik,
Heft 8, 2000. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 2000. (pdf-filein German)
Modeling of Fundamental
Diagrams.Proceedings of
the Second International Conference on Traffic and Transportation Studies,
Beijing, China, July 2000.American
Society ofCivil
Engineering, Reston, USA, 2000.
Determination of Capacity at
All-Way Stop-Controlled (AWSC) intersections. Transportation
Research Record1710.
TRB, National Research Board, Washington, D.C., USA., 2000. (pdf-file)
A Universal Procedure for
Capacity Determination at Unsignalized (priority-controlled)
Intersections.Transportation
ResearchB 35, Issue 3.
Elsevier Science Ltd., New York, Tokyo, Oxford, 2001.(pdf-file)
(with W. Brioln)
Unsignalized Intersections - A Third Method for Analysis. In Taylor, A.P.
(ed.):Transportation and
Traffic Theory in the 21st Century, Proceedings of the 15th
International Symposium on Transportation and Traffic Theory, Pergamon,
Elsevier Science Ltd., New York, Tokyo, Oxford, 2002.(pdf-file)
A new Approach for Modeling of
Fundamental Diagrams and its Applications.Transportation ResearchA 36, p.867-884. Elsevier Science
Ltd., New York, Tokyo, Oxford, 2002.(pdf-file)
Total Capacities at AWSC
Intersection - Validation and Comparison of the HCM Procedure and the ACF Technique.Transportation Research Record 1802
(02-2582).TRB,
National Research Board, Washington, D.C., USA., 2002. DOI: 10.3141/1802-7 (pdf-file)
Application and Verification of
Macroscopic and Microscopic Simulation Models - Case Study for NETCELL and
VISSIM on Congested Freeway.Proceedings
of the International Conference on Traffic and Transportation Studies,
Beijing, China, July 2002.American
Society ofCivil
Engineering, Reston, USA, 2002. (pdf-file)
(with J. Tober)
Simulation der Stauentwickelung auf Autobahn mitNETCELL (Simulaton of Congested Traffic Flow Using NETCELL).Straßenverkehrstechnik,
Heft 8, 2002. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 2002.
(with W. Brilon) Two-Stage
Gap-Acceptance - some Clarifications.Transportation
Research Record 1852. TRB, National Research Council,
Washington, D.C., USA., 2003.(pdf-file)
Kapazität und
Wartezeit an Knotenpunkten mit der Regelungsart
"Rechts-Vor-Links" (Capacity and delay at intersectionswith "off-side-priority").Straßenverkehrstechnik,
Heft 7/8, 2003. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 2003. (pdf-filein German)
Bemessung und
Bewertung von Lichtsignalanlagen -Vergleich zweier neuen Regelwerke HCM
2000 und HBS 2001 (Calculation
and assessmentofsignalizedintersections - comparisonoftwonewregulations HCM 2000 and
HBS 2001). Straßenverkehrstechnik.Heft 12/2003.Kirschbaum Verlag GmbH,
Bonn, 2003. (pdf-filein German)
Capacity Enhancements and
Limitations at Roundabouts with Two-lane or Flared Entries.TRB Annual Meeting 2004
(Paper 04-2294). Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2003.
Kapazität der
Zufahrten an signalisierten Knotenpunkten mit kurzen Aufstellfahrstreifen
(Capacityofsignalisedintersectionswithshorttrafficlanes). Arbeitsblätter des Lehrstuhls
für Verkehrswesen, Nr.23. Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2003.
(with Zong
Z. Tian) Determining probability of no disruption and freeway volume
threshold for ramp metering based on gap acceptance theory.Unveröffentlichtes
Manuskript. Tobesubmittedto Transportation
Research. Lehrstuhl für Verkehrswesen, Ruhr-Universität Bochum, 2003.
Determination of Stochastic
Capacity on Freeway and Estimation of Congestion Probabilities.In Boahua, M. et al.(eds.):Proceedings of the International Conference on Traffic and
Transportation Studies 2004, Dalian,
China, Aug. 2-4, 2004.Science Press, Beijing, 2004. (pdf-file)
Bemessung und
Bewertung von Lichtsignalanlagen -Vergleich zweier neuen Regelwerke HCM
2000 und HBS 2001.Arbeitsblätter des Lehrstuhls für Verkehrswesen,
Nr.24, Teil A. Lehrstuhl für Verkehrswesen, Ruhr-Universität Bochum,
2003. (pdf-filein German)
Neue Verfahren
zur Ermittlung von Grenzzeitlücken an vorfahrtgeregelten
Knotenpunkten. Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.24, Teil B. Lehrstuhl für
Verkehrswesen, Ruhr-Universität Bochum, 2003.
Determination of probability of
no disruption and freeway volume threshold for ramp metering based on gap
acceptance theory.Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen,Nr.25,
Part A. Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2003.
Capacity EnhancementandLimitation at Roundabouts with Double-lane or Flared Entries.Arbeitsblätter des
Lehrstuhls für Verkehrswesen,Nr.25,
Part B. Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2003.
Evaluierung und
Erweiterung von Verfahren zur Bewertung von verkehrsabhängigen,
zeitlückengesteuerten Lichtsignalanlagen.Arbeitsblätter des Lehrstuhls
für Verkehrswesen,Nr.27. Ruhr-Universität
Bochum, Bochum, 2004.
Two-Stage Warteschlangensystem – Klarstellung der
theoretischen Herleitung und mögliche Anwendungen.Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen,Nr.28,
Teil I. Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2004.
Capacity of Two-Stage Queuing systems
- Generalization and Extension.Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen,Nr.28,
Teil II. Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2004.
Equilibrium and dynamic
Development of Lane Flow-Distribution on Motorways.Arbeitsblätter des
Lehrstuhls für Verkehrswesen,Nr.29.
Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2005.
Determination of Probability of
no Disruption and Freeway Volume Threshold for Ramp Metering Based on Gap
Acceptance Theory. TRB 2005 Annual Meeting, Preprint No. 05-0157.TRB, National Research Council, Washington, D.C., USA.2005. (pdf-file)
Evaluierung und
Erweiterung von Verfahren zur Bewertung von verkehrsabhängigen,
zeitlückengesteuerten Lichtsignalanlagen.Straßenverkehrstechnik,
Heft 9/2005. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 2005. (pdf-filein German)
(mit
Tian, Z.) A probabilistic model for signalized intersection capacity with
a short –right-turn lane. Journal of Transportation Engineering,
132(3), March 2006, ASCE, 2006. DOI:10.1061/(ASCE)0733-947X(2006)132:3(205) (pdf-file)
Impact of traffic regulation on
lane flow - distribution and capacity of motorways.In: Proceeding of the Fifth
International Conference of Transportation Professionals in Xian, China, June 24-26.China Communications Press (ISBN 7-114-05585-4), 2005. (pdf-file)
Dimensionsrechnung
in Warteschlangenmodellen - Unklarheiten bei der Anwendung in der
Straßenverkehrstechnik und Klarstellung der Wartezeitformeln im HBS und im
HCM (Dimension Calculations in Queuing Models - UnclearnessbyApplications in Traffic Engineering and Clarificationsforthe Delay Formulas in HBS and HCM).Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.30, Teil A. Ruhr-Universität
Bochum, Bochum, 2005.
Schätzverfahren
für den Verkehrszustand an LSA unter Verwendung von Detektoren an der
Haltelinie oder haltelinienahen Detektoren in
Verbindung mit der Warteschlangentheorie (Estimatingtrafficstates at signalizedintersectionsusingdetectorsclosedtoor at stoplines in accordancewiththequeuingtheory).Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.30, Teil B. Ruhr-Universität
Bochum, Bochum, 2005. (pdf-file in German)
Equilibrium of Lane Flow-Distribution
on Motorways.Transportation
Research Record, 1965 (06-0287). TRB, National Research Council,
Washington, D.C., USA., 2006. (pdf-file)
A New Model for Estimating
Critical Gap and Its Distribution at Unsignalized Intersections Based on
the Equilibrium of Probabilities. In:Proceeding
of the 5th International Symposium on Highway Capacity and Quality of
Service.Yokohama, Japan, July 25 - 29, 2006.(pdf-file)
Capacity Enhancement and
Limitation at Roundabouts with Double-lane or Flared Entries. In:Proceeding of the 5th
International Symposium on Highway Capacity and Quality of Service.Yokohama, Japan, July 25 - 29, 2006.(pdf-file)
Total Capacity of Shared-Short
Lanes at Signalized Intersection – a Generalized Approach based on
Simulation Study. In:Proceeding
of the Sixth International Conference of Transportation Professional.Dalian, China,
June 23-25, 2006. (pdf-file)
Dimensionsrechnung
in Warteschlangenmodellen - Unklarheiten bei der Umrechnung von Fahrzeugen
in Pkw-Einheiten (Dimension Uncertainty in Delay
Formulas).Straßenverkehrstechnik,
Heft 10/2006. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 2006.(pdf-filein German)
Total Capacity of Shared-Short
Lanes at Signalized Intersection – a Generalized Approach based on
Simulation Study. Transportation Research Record2027 (07-0138, best
paper of the year). Transportation Research Board, Washington D.C.,
2007. DOI: 10.3141/2027 (pdf-file)
Blockeffekt
innerhalb eines Mischstroms durch bedingt verträgliche Abbiegeströme an
Knotenpunkten mit LSA – Berechnung der Kapazität vom Mischfahrstreifen
(Effekt ofBlockage in
PermittedLeft-turn
Stream at SignalisedIntersections).Arbeitsblätter des Lehrstuhls
für Verkehrswesen, Nr.31, Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2007.
Optimization of signal timing
plans by Equilibrium Technique.Proceeding
of the 7th International Conference of Transportation Professionals.
Shanghai, China, May 21-23, 2007. Published by ASCE, DOI:
10.1061/40952(317)57. (pdf-file)
mit (Brilon,
W.; Wiethold, Th) Kriterien für die
Einsatzbereiche von Grünen Wellen und verkehrsabhängigen Steuerungen (ApplicationCriterionfor Green Waves and Actuated
Signal Controls). In Bundesanstalt für Straßenwesen (Hrg.):Berichte der Bundesanstalt für
Straßenwesen, Helft V163. Wirtschaftsverlag NW, Verlage für neue
Wissenschaft GmbH, Bremerhafen, 2007.
Gesamtkapazität
an signalisierten Knotenpunkten mit kurzen Aufstellfahrstreifen (Total Capacity at SignalisedIntersectionswithsharedshortlanes).Straßenverkehrstechnik,
Heft 06/2008. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 2008. (pdf-file)
Determining Capacity of Share
Lanes with Permitted Left-turn Movements at Signalized Intersections -
Modeling the Effect of Blockage. In:Proceedings
of 2008 International Conference on Traffic & Transportation Studies.
ASCE, 2008.(pdf-file)
Dimension Calculation
Uncertainties in Queuing Models. In:Proceedings
of the 2008 International Conference of Chinese Logistics and
Transportation Professionals.ASCE,
2008.(pdf-file)
Further Development of the
German Highway Capacity Manual (HBS2011). ASCE Conf. Proc.(doi: 10.1061/41064(358)201), ICCTP
2009: Critical Issues In Transportation Systems Planning, Development,
and Management. pp. 1-6. August 5-9, 2009, Harbin, China.
(with Prasetijo, J.) Capacity
of Unsignalized Intersection Defined by Conflict Technique Method.Modern Applied Science, Vol.
3, No. 4.Canadian
Center of Science and Education, Toronto, 2009.
(with Rakha, H.) Derivation of
the van Aerde Traffic Stream Model from Tandem-Queueing Theory.Transportation Research Record
2124 (09-0149).TRB,
National Research Council, Washington, D.C., USA. 2009. DOI:
10.3141/2124-02(pdf-file)
Modeling Blockage Probability
and Capacity of Share Lanes at Signalized Intersections with Permitted
Turning Vehicles.TRB
2009 Annual Meeting, Preprint No. 09-0149.TRB, National Research
Council, Washington, D.C., USA.2009.
ACF Procedure for TWSC
Intersections - Extensions and Modifications.Arbeitsblätter des
Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.32.Ruhr-Universität
Bochum, Bochum, 2009.
ACF Procedure for TWSC Intersections—Extensions
and Modifications. Proceedings of the Tenth International Conference of
Chinese Transportation Professionals (ICCTP). July
2010. American Society ofCivil
Engineers. DOI: 10.1061/41127(382)212. (pdf-file)
(with Brilon, W.) Modeling
Impedance Effects of Left Turners from Major Streets with Shared-Short
Lanes at TWSC intersections. TRB Annual Meeting, CD publication (Preprint
No. 10-0482), Transportation
Research Record 2173, pp 11-19, TRB, National Academies, Washington,
D.C., USA, 2010. (pdf-file)
Modelling Blockage Probability
and Capacity of Shared Lanes at Signalized Intersections. Proceedings of
the 6th International Symposium on Highway Capacity and Quality of
Service.Stockholm, Sweden, June 28 – July 1,
2011. (pdf-file)
(with Lemke, K.)
A new Model for Level of Service of Freeway Merge, Diverge, and Weaving
Segments. Proceedings of the 6th International Symposium on Highway
Capacity and Quality of Service.Stockholm,
Sweden, June 28 – July
1, 2011. (pdf-file)
Long-Term Assessment of Traffic
Quality in a Large Freeway Network by Macroscopic Simulation. Proceedings of the 11th International Conference of Chinese
Transportation Professionals(ICCTP2011).August 14-17, 2011,
Nanjing, China, 2011. (pdf-file)
Estimating Distribution
Function of Critical Gaps at Unsignalized Intersections Based on
Equilibrium of Probabilities. Transportation Research Record, No. 2286(TRB 2012 Annual Meeting,
Preprint No. 12-0453). TRB, National Academies, Washington, D.C., USA,
2012. (pdf-file)
(with Tian, Z.) Analysis of
Capacity Enhancement and Disruption Probability for Freeway Ramp Controls
Based on Gap-Acceptance and Queuing Models.Transportation Research
Record, No. 2278(TRB
2012 Annual Meeting, Preprint No. 12-0451). TRB, National Academies,
Washington, D.C., USA, 2012.(pdf-file)
Determining Progression
Adjustment Factor and Upstream Filtering Adjustment Factor at Signalized
Intersections. Proceedings of the 12th COTA International Conference of
Transportation Professionals, (CICTP 2012), August 3‐6, 2012, Beijing, China.(pdf-file)
A Stochastic Model for
Reliability Analysis in Freeway Networks. Procedia - Social and Behavioral
Sciences, Volume 96, 6 November 2013, Pages 2823–2834 (CICTP 2013). (pdf-file)
(with Andalibian,
R.; Tian, Z.; andSaeedeh, F.). Performance
Assessment on Noncoordinated Signalized
Arterials and Guidelines for Signal Coordination. TRB 92nd Annual Meeting
Compendium of Papers. Preprint No. 13-1721. TRB, National Academies,
Washington, D.C., USA, 2013
Modellierung
von vorfahrtgeregelten Knotenpunkten. In: Schriftenreihe des Lehrstuhls
für Verkehrswesen der Ruhr-Universität Bochum, Heft 38, Seiten 53-106.
Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 1990.
Modifying Progression
Adjustment Factor and Upstream Filtering Adjustment Factor at Signalized
Intersections in HCM. TRB 2014 Annual Meeting, Preprint No. 14-0414. TRB,
National Academies, Washington, D.C., USA, 2014.(pdf-file)
A Stochastic Model for
Reliability Analysis in Freeway Networks. TRB 2014 Annual Meeting, Preprint No. 14-0413 (reprinted in
TRR 2422). TRB, National Academies, Washington, D.C., USA, 2014.(pdf-file)
(with Geistefeldt, J.) Modeling Reliability
in Freeway Networks. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, No. 2422, Vol.
2, pp 71-78, DOI 10.3141/2422-08, TRB, 2014. (pdf-file)
(with Geistefeldt, J.) Standard Deviation of Travel Time in a Freeway
Network – a Mathematical Quantifying Tool for Reliability Analysis. 14th COTA International
Conference of Transportation Professionals, (CICTP 2014), August 3-6,
2014, Changsha, China. Transportation
Planning and Modeling, pp. 3292-3303, ASCE, 2014. (doi: http://dx.doi.org/10.1061/9780784413623.316)(pdf-file)
(withAndalibian,
R. and Tian, Z. Side Street Delay Based Criteria for Determining When a
Coordination Timing Plan Should Be On and Off. TRB 2015 Annual Meeting, Preprint No. 15-3103. TRB, National Academies,
Washington, D.C., USA, 2015.
Traffic Quality Assessment at Signalized Intersections—Procedures
in the New German Highway Capacity Manual (HBS 2015). ASCE: Proceedings of CICTP 2015: pp.
2474-2485. (doi: 10.1061/9780784479292.228),
2015 (pdf-file)
(with Geistefeldt, J.) Modeling Travel Time for Reliability
Analysis in a Freeway Network. TRB
2016 Annual Meeting, Preprint No. 16-4650. TRB, National Academies,
Washington, D.C., USA, 2016 (pdf-file)
(with Lin, D., Mao, D., and Tian, Z.) A Method for Signal Coordination Decisions based on the Impact of
Side-Street Traffic Volume on Major-Street Green Time. TRB 2016 Annual Meeting, Preprint
No. 16-1308. TRB, National
Academies, Washington, D.C., USA, 2016 (pdf-file)
(with Lemke K.) The new Procedures for Diverge, Merge, and Small Weaving
Segments in the new Version of German Highway Capacity Manual (HBS 2015). Proceedings
of the International Symposium on Enhancing Highway Performance (ISEHP), June 14 - 16, 2016, Berlin, Germany (pdf-file)
(with Giulian. S.) Capacity and Delay
Estimation at Signalized Intersections under Unsaturated Flow Condition
Based on Cycle Overflow Probability). Proceedings of the International
Symposium on Enhancing Highway Performance (ISEHP),
June 14 - 16, 2016, Berlin, Germany (pdf-file)
New Features in the 2015 German Highway Capacity Manual (HBS2015). Proceedings
of the 14th World Conference on Transport Research, 10-15 July 2016,
Shanghai, China (pdf-file)
(with W. Brilon) Roundabout Capacity Based on conflict Technique.
Paper presented at the 5th International conference on roundabouts, Green
Bay (WI), May 2017, ttp://teachamerica.com/RAB17/RAB17papers/RAB175C_BrilonPaper.pdf
(pdf-file)
(with W. Brilon) Total Capacity of Roundabouts Analyzed by a
Conflict Technique. Transportation Research
Record,
Vol 2672 (Preprint No. 18-00849),
Issue 15, 2018. pp. 9–22 (https://doi.org/10.1177/0361198118788171) (pdf-file)
(with G. Geistefeldt) Modeling a Freeway Bottleneck with Dual
Capacity Characteristics as a Queuing System. TRB 2018 Annual Meeting,
Preprint No. 18-00628. TRB, National Academies, Washington, D.C., USA,
2017.
(with W. Ma, Y. Liu, J. Zhao) Increasing the capacity of signalized
intersections with left-turn waiting areas. Transportation Research Part A
105C (2017) pp. 181-196. DOI information: 10.1016/j.tra.2017.08.021. (pdf-file)
(with
W. Brilon, and J. Harders) Stellungnahme zum Beitrag „Zur
verkehrstechnischen Berechnung von Knotenpunkten mit Lichtsignalanlage
nach dem HBS 2015“. Straßenverkehrstechnik, Heft 5 /2018, pp.
346-348. Kirschbaum Verlag GmbH, Bonn, 2018.
(with W. Brilon) Delays of Shared-short Lanes at Unsignalized
Intersections. Transportation
Research Record 2673 (Preprint No. 19-00877),
Issue
8, 2019,
pp. 450–462
(https://doi.org/10.1177/0361198119841561). TRB, National
Academies, Washington, D.C., USA, 2019. (pdf-file)
(with Tian, Z.) Modelling the Gap Detection Methods for Multilane
Detections with Actuated Traffic Signals. Arbeitsblätter (Working Paper) des Lehrstuhls
für Verkehrswesen, Nr.33, Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2010.
(with Brilon, W.) Delays and Queue Lengths of Shared Short-lanes at
Unsignalized Intersections (Working Paper with Additional Materials to TRB
19-00877). Arbeitsblätter
(Working Paper) des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.34. Ruhr-Universität
Bochum, Bochum, 2019.
Neue Modellvorstellung der wartezeitbasierten q-V-Beziehung und deren Anwendung im HBS. Arbeitsblätter des Lehrstuhls für Verkehrswesen,
Nr.35. Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2019.
(with Brilon, W.) Capacity of Mini Roundabouts: A new
Model. Transportation Research
Record 2675 (21-00145). TRB, National Academies, Washington, D.C., USA,
2021. DOI: 10.1177/03611981211030258 (pdf-file).
(with Geistefeldt, J.) Ein neues
Verkehrsflussmodell basierend auf der Warteschlangentheorie und seine Anwendung
für Autobahnen (A Novell Traffic Flow Model based
on Queuing Theory and itsApplicationsforFreeways) Straßenverkehrstechnik,
3/2022. (pdf-file)
(with Hu, L., Li, H.,
Huang, J., Wang, F,. Lin, M,.
& Wu, X.) Investigating the severity of non-urban road traffic
accidents in typical regions of Sichuan and Guizhou, China. Traffic Injury Prevention, 2022.
DOI:10.1080/15389588.2022.2062333
(with Hu, L.,
Wu, X., Hu, X., Wang, F.) Injury severity analysis of electric bike crashes in Changsha,
Hunan province: taking different lighting conditions into consideration. Transportation Safety and Environment, 2022,
0: tdac011
DOI: 10.1093/tse/tdac011
(with Schmitz,
J. & Geistefeldt, J.) Modeling adjustment factors for Pedestrians and
Bicycles on Turning vehicle movements at Signalized Intersections. Paper
submitted to TRB 2023 (TRBAM-S-22-02131), To be published in TRR.(pdf-file)
(with Brilon,
W. & Schmitz, J.) Fundamental Diagram for an Intersection: Application
for a Roundabout. Transportation Research Record Journal of the
Transportation Research Board
3/2023 (TRBAM-23-04611). DOI:10.1177/03611981231152464
(with Geistefeldt,
J.) A Revised Speed-Flow Model based on Queuing Theory. Paper submitted
to TRB 2023 for presentation (TRBAM-23-04611).
(with Keller, M.; Schmotz, M.;
Bärwolff, M.; Kühn, B.; Geistefeldt, J.; Schmitz, J.) Aktualisierung der
Berechnungsverfahren zur Kapazität von Kreisverkehren. Forschungsauftrag FE 03. FE 02.0425/2018 der
Bundesanstalt für Straßenwesen. 2022.
(with Geistefeldt, J.; Schmitz, J.; Vieten, M.; Stephan, N.) Aktualisierung der Verfahren
zur Bewertung der Verkehrsqualität an Knotenpunkten mit LSA.
Forschungsauftrag FE 03.0569/2018/DGB der
Bundesanstalt für Straßenwesen. 2022.
(with
Schmitz J.) Modellierung der Einflussfaktoren
von Fußgängern und Radfahrern
an LSA (Modeling adjustment factors for
Pedestrians and Bicycles on Turning vehicle movements at Signalized
Intersections). Arbeitsblätter des Lehrstuhls
für Verkehrswesen,
Nr.36, Teil A. Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2022.
(with Schmitz J.) Kapazität an
signalisierten mehrstreifigen Zufahrten mit
Kurzaufstellfahrstreifen. Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.36, Teil B. Ruhr-Universität
Bochum, Bochum, 2022
Impedanzfaktor am Kreisverkehrsplätzen
aufgrund der querenden Fußgänger an Kreiszufahrten. Arbeitsblätter des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.37, Teil
A. Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2022.
Modellierung des Einflusses der ausfahrenden Fahrzeige an
Zufahrtkapazität des Kreisverkehrs. Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.37, Teil B.
Ruhr-Universität Bochum, Bochum, 2022.
Neue Mess- und Schätzverfahren zur Ermittlung der Grenz- und Folgezeitlücke
an vorfahrtgeregelten Knotenpunkten. Arbeitsblätter
des Lehrstuhls für Verkehrswesen, Nr.38. Ruhr-Universität Bochum,
Bochum, 2023.